Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Červen 10 15:42:46 CEST 2022

To asi bylo drahý, co? PRotipožární důvody...  ví ti žabaři co vůbec
prodávají, nebo to mají za rohlíky?

Je to něco jako load balancer, kdy se snaží dostat z panelu maximální
výkon jako zdroj konstantního proudu ve výsledném stringu. Filosoficky
něco jako RIAA korekce u gramodesky.

Prakticky to má smysl jen u těch panelů, které vám pravidelně s
putujícím slunkem zastíní třeba komín.

Finančně to ale asi smysl vůbec nemá, snad jen u >5 let starých panelů.
Panely v dnešní době jsou dělené (proto mají menší články), no a ta
čtvrtina která je zastíněná, prostě nedodává.