Solar na parapet

Pátek Červen 10 12:32:58 CEST 2022

Jsou někdy i jiné priority, než peníze. Na zahradním domečku mám panel
12V 20W, v domečku 12V NiCd baterku, co kdysi dávno měla 11 Ah (články
NKDU11 co se dávaly do hornických svítilen) a na to, abych si tam občas
posvítil, to stačí. Čerpadýlko 12V pro karavany (zalívání ze sudu) z
toho sice taky jde, ale tak asi půl hodiny, ani celý 500 l sud to
nepřečerpá. Ale hlavně, že jsem k domečku nemusel tahat kabel.
Už mám připravenou novou baterku, z té akce stavebnin DEK. Ta stará se
obešla bez elektroniky, jen jsem nabíjecí napětí omezil zenerkou a
jednou za rok dolil vodu.
Anděl