Solar na parapet

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Červen 10 11:41:30 CEST 2022

30W /810 kč...

Trochu počítání...
Když budu vycházet z tohoto:
https://www.i4wifi.cz/cs/faq/1741-kolik-vyrobi-jeden-300wp-solarni-panel
tak 30W panel vyrobí za rok 30kWh Podle mých výsledků je to ještě
nadhodnocené, váš panel bude vodorovně. Ale budiž.
Tedy cca 180 kč, když počítám cenu el. energie cca 6,2kč/1kWh ( moje doma )
Tedy po 4,5 letech  se ten panel zaplatí - ale to jen v případě, že
veškerou tu energii využijeme....
A pak to bude vydělávat  - každý rok 180 kč. Paráda ne?

Když vezmu  jiný panel, který se dá pořídit  ( 2200kč /230W )
je to 230kWh/rok  a "zaplatí"  se za méně než dva roky.

Opět s podmínkou, že veškoerou energii využijete.
Pokud budete akmumulovat, je třeba započítat cenu a životnost baterií a
účinnost, která to celé může celé ještě  2x zhoršit.
Vůbec neuvažuji cenu dalších komponent ( měnič, kabeláž atd... )

Ano, na hraní to je. Pro radost.  A něco si vyzkoušet, udělat si představu
a hlavně nějaká data, která se pak dají přepočítávat na větší .
  Ty malé panely jsou s mizerným poměrem cena/výkon. U těch malých panelů
je to vždycky horší, než u větších.
Mě to s těmi 30 - 100 W dává smysl u nějakého ostrovního systému ( wifi,
meteobod atd... )
Jinak je to takové sebemrskačství... kvůli 200kč/rok bych určitě neřešil
nějaké problémy s FV na parapetu.