Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Středa Červen 8 08:50:20 CEST 2022

Že by mohlo dojít k elektrolýze, mě nenapadlo. Vždycky se v souvislosti
s DC proudem řeší jen vznik špatně zhasnutelného oblouku na kontaktech
termostatu. Někdo to řeší DC stykačem (u některých typů 3f stykačů
výrobci připouštějí DC provoz při spojení všech kontaktů do série) a
někdo dává střídač.
Myslel jsem si, že princip zhasínání AC oblouku je v tom, že napětí je
chvíli pod hodnotou pro udržení oblouku. Ale nedávno tady proběhlo
video, jak si někdo zbastlil střídač a ukazoval rozpínání DC a AC
proudu, měl tam osciloskop a zaujalo mě, z toho střídače lezly obdélníky.

Anděl