Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červen 5 17:27:33 CEST 2022

Chtěl jsem napsat něco podobného, ale styděl jsem se, že budu vypadat
jako ještě větší socka než jsem.
Proč bych měl nahřívat bojler na 80C?
Mám plynový bojler, což je (podle mě) výhodné řešení, protože energie z
plynu byla (v době, kdy byl svět ještě v pořádku) výrazně levnější než
elektrická.
Teplotu vody mám někde kolem 40C, přesně to změřené nemám. Takže když se
chci umýt nebo sprchovat, tak prostě jedu jen teplou vodu, bez míchání.
A nikdo se nikdy neopaří.
Výhoda je, že se v bojleru minimálně usazuje vodní kámen. Kdežto když
jsem měnil kamarádce bojler, který měl nastavený hodně vysoko, tak půlka
objemu byl bordel. A to tam nebyl dlouho.

Za mně by bylo ideální uspořádání termální panel, napojený na velkou
nádrž. Její výstup by pak vedl jako vstup do běžného malého bojleru.
V létě ten běžný bojler vůbec nenastartuje, v zimě bude aspoň dohřívat
menší teplotní deltu.
Jako teplonosné médium nějaké ty kapaliny které mění skupenství někde
kolem 80C a fungují tak (s příslušnou expanzkou) jako autoregulace max.
teplory vody v zásobníku.

PL