Kicad6, takovy nestesti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 3 22:27:43 CEST 2022

[preposielam]

Ahojte,

ked uz teda brbleme na KiCAD 6, tak si pobrblem trochu aj ja. Tento tyzden
kedze zacalo uz prakticky leto, zacal som novu zahradkarsku sezonu. Teda
okrem zahradky, si nosim aj notebook a Kicadujem mimo nasho panelaku. A tak
som v naivnej predstave naistaloval na stary notebook novy KiCAD 6 a
nestacil som sa na zahrade divit... Ako prva sa ojavila pri starte hlaska o
tom, ze OpenGL 2,1 a pouzije sa softwarove vykreslovanie... A ked som si
chcel kreslit jednoduche symboly, tak som zistil, ze nefunguju klavesove
skratky, konkretne N, a dalej sa nedaju nakreslit obdlzniky a kruhy.
Nakresli mi to len 4 bodky umiestnene v jednom bode...  A nejako divne
funguje aj  "inteligentny kurzor"... Ten mi obcas vypne cele ovladanie
KiCADu. Preto rozmyslam, ze sa vratim ku 5, ktora mi na notebooku chodila
dobre a nepotrebuje OpenGL2.1, ktoru musi podporovat graficka karta. Ja mam
v pocitaci len HD3000, s ktorou mi to blbne.

No stravil som nad tym 3 dni badania a nervov a nakoniec som to uzavrel s
tym, ze soft je zadarmo, kazdy ho moze zmodifikovat ako chce a nakoniec
neviem aky virus mam v pocitaci... A predsa len zijem v krajine, v ktorej
vedia vsetci vsetko a nie je spolocensky ziaduce, aby som nieco normalne
robil. Teda bastlit si mozem, ked budem mat na bastlenie nervy... :)

A.