Re: Ohřev solárních panelů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 29 16:09:08 CEST 2022

Co tak na zadní stranu přidělat meandr a prohánět tím vodu?
Pak to bude fungovat jako fotovoltaický a fototermický panel najednou.
Mám pocit, že jsem to i někde viděl vyrábět.

Ale to by asi mělo smysl jenom pro velkovýrobce, který elektriku dělá na
kšeft.
V domácí instalaci když je panel horký, tak taky současně většinou generuje
elektriky víc než je třeba, a tak nějaký pokles výkonnosti není kritický.

Ale zase pokud by měl člověk větší bazén, tak by se ta teplá voda mohla
hodit.
A z té fotovoltaiky pohánět protiproud.

PL