Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Červenec 27 23:51:43 CEST 2022

Třeba mě přijde samozřejmé, že když se účinnost peltierovy baterie řídí
Carnotovým cyklem, tak z něj bude nějak vycházet i termoelektrické
napětí. No a pan Carnot účinnost odvodil z podílu (T1-T2)/T1 z
absolutních teplot. Takže je tam podíl i rozdíl:-) Dál se to dá
zjednodušit na 1-podíl. Směrem k napětí se dá dále pokračovat úvahou, že
účinnost souvisí s výkonem a napětí roste s odmocninou z výkonu. To by
tak nějak mohla být ta úplně nejšedější teorie. A pak přijde zelený
strom života, kterému se každá větev chová podle jiných materiálových
vlastností a tak je jinak pokroucená. No a to už odpovídá grafům jako:
http://www.edscave.com/images/TC-Voltage.png
https://en.wikipedia.org/wiki/Thermocouple#/media/File:Low_temperature_thermocouples_reference_functions.svg

PH