Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 27 20:37:17 CEST 2022

Ale termoelektrické napětí přece nezávisí na poměru teplot, ale na
rozdílu teplot.
A ten rozdíl je stejný je-li počítán z absolutních nebo relativních hodnot.
Proto se nějak nemůžu smířit s myšlenkou, že by to záviselo na teplotě,
ve které pracuje.
Samozřejmě v rámci běžných teplot, ne někde kolem absolutní nuly nebo
když už kov málem teče.

PL