BMS pro LiFePo4

AZe aze na seznam.cz
Neděle Červenec 24 17:35:46 CEST 2022

Zdravím. Dívám se na návod k použití tohoto balancéru.
Mám LiFePo 8S, cca 12 kWh. Nějak mi to v tom popisu, co kam připojit,
nesedí.
Pro 8S:
Bc0 na mínus 1. článku, Bc1na +1., Bc2 +2. atd až Bc8 na +8. Tak bych to
zapojil. OK.
"Následující tabulka..." udává doslova toto:
8S: propojení vodičů Bc6 až Bc18 a jejich připojení na + 6. článku v pořadí.
Ale Bc7až BC8 mají svoje články, ne?
A co ty zbývající, Bc19 až Bc21? Nezapojit?
Nemá tam být: Bc9 až Bc21 připojit na +7. nebo +6. článku? Proč jen do Bc18?
Som z toho volaký zmetený...
aze

-----Původní zpráva-----
From: Martin Záruba
Sent: Tuesday, July 19, 2022 12:38 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: BMS pro LiFePo4

Souhlas a ještě bych dodal, že bych nešel pod 3,05V. Ne že by to článek
nevydržel jít na 2,5V, ale jakmile je víc článků, tak i když se je
snažíte vybrat, nebudou úplně stejné. Takže když jeden bude mít třeba
2,7V, ostatní 3,1V. Pokud to vypnete podle napětí celé baterie, ten
slabší zničíte. Nezbývá opravdu, než že BMS hlídá každý článek. Já mám
Balancér (BMS) 7S-20S LiFePO4 200A 3,2V Smart Bluetooth (mivvyenergy.cz)
<https://www.mivvyenergy.cz/cs/pro-clanky-lifepo4/64-balancer-bms-7s-20s-lifepo4-200a-32v-smart-bluetooth.html>.
Má velký stykač a hlídá každý článek. A opravdy pokud jeden má podpětí,
vypne celou baterii. Jen je ho potřeba trochu upravit, aby vypínal jen
spotřebič a ne nabíječ. Je to proto, že pokud nabíječi odpojíte baterii,
sice se nic nestane, ale hlásí chybu a i když balancer (nmá moc sil)
vyrovná články a stykač zase sepne, nabíječ nenaskočí dokud neodpojíte
kolektory. Samo se to sice vzpamatuje přes noc, ale když to vypadne
třeba v poledne, celé odpoledne to nefunguje.

Martin Záruba