OT: PH v bazene

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Červenec 19 18:27:48 CEST 2022

Pokud to nebude nějaký poloprofi za několik tisíc, tak to budou vyhozený prachy. Elektroda se pořád musí udržovat ve vodě, v návodu bude, že kalibrace se musí provádět po každých pár měření a dokud to člověk neponoří do kalibračního roztoku, tak nemá jistotu, jestli se to už rozjelo nebo ne. Nejjednodušší jsou kapkový testy, osvědčil se mně tento: https://www.bazenonline.cz/kapkovy-tester-na-ph-a-chlor-v-bazenu (jdou koupit i náhradní náplně, měření chloru je naprostá zbytečnost).
Jinak si taky myslím, že tam bude příliš vysoký pH, většina běžné bazénové chemie pH zvyšuje a kyselý deště už taky nemáme. pH+ jsem koupil litr před sedmi lety a pořád ho půlka zbývá, pH- jsem letos koupil už 20 litrů, aby to chvíli vydrželo.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of iko
Sent: Tuesday, July 19, 2022 6:17 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: PH v bazene

Ten digitálny, ako to funguje? Asi kúpim nejaký. Tá elektroda sa musí nejak udržovať? Ako často sa to musí kalibrovat?

Dňa 19. júla 2022 18:11:56 SELČ používateľ Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal:

	Já bych si to změřil lakmusovým papírkem nebo digitálním měřákem.
	Oboje mám.

	Ale kdybych neměl, tak bych v první fázi zkusil tu vodu ochutnat.
	Pokud je pH až někde za rohem, tak by to mělo být snad znát i na chutí, ne?

	A kdyby to nezabralo, ta bych to pohárku dal trochu vody a kapnul do ní pár kapek octa.
	Pokud se to vrátí z hraniční hodnoty, tak to bylo zásadité. Pokud se to naopak zhorší, tak kyselé.
	Nebo místo octa naopak něco zásaditého. Sodu, zrnko NaOH a podobně.

	PL