Re: Jak z náhradní klávesnice do NTB udělat USB klávesnici?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 19 12:08:31 CEST 2022

>Posílá± 2 bajty.

Aha, tak aby nedoslo k omylu, tak takto: HID je komplikovany ako prasa. Da
sa nakombinovat akykolvek Report descriptor, a viem si predstavit, ze
existuje klavesnica ktora v ramci nejakeho svojho interface posiela 2
byte.

Ale je dobre sa drzat niecoho, kde je aspon aka-taka sanca ze to bude
fungovat na vsetkych moznych hostoch, t.j. nejakej minimalnej a dost dobre
standardizovanej implementacie. A tou je u klavesnice tzv. Boot Device,
ktora je definovana v appendixe B.1 HID dokumentu. A v tejto klavesnici ma
report 8 byte - prvy byte je bitmapa stlacenych shiftov, druhy byte je
nepouzity, a zvysnych 6 byte urcuje, ktore ostatne neshift klavesy su
stlacene, 0 je nestlacene.

Ako som pisal v predchadzajucom poste, nie je to nic ine, ako zoznam prave
stlacenych klaves, ktory sa posle vzdy ked sa ten zoznam zmeni.

>Uvolnění klávesy je odeslání klávesy s hodnotou 0 (přeřazovače se tu±ím ignorují).

To, co "sa" ignoruje/akceptuje/interpretuje z tych reportov, je vec hosta
(t.j. ovladaca na PC). Klavesnici to moze byt ukradnute, klavesnica ma len
jednu jedinu psiu povinnost, a to vzdy ked sa zmeni zoznam stlacenych
klaves, tak ho poslat.

(Ano, poznam klavesnice ktore sa snazia byt "chytre" a snazia sa roznymi
divnymi sekvenciami nutit robit host nejake podivnosti, obvykle to na
inych hostoch potom funguje zle, vobec, alebo to vyslovene vadi, napr.
https://mikrozone.sk/pluginy/userjournals_menu/userjournals.php?blog.70 (a
ano, v tom clanku ten HID opluvam... niet nad konzistentnost v nazoroch
:-))) ) )

wek