BMS pro LiFePo4

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Červenec 19 07:06:36 CEST 2022

Dobrý den.

Mám teď krátce v provozu balancér od Mivvy. Zatím nevypadá špatně. Mám
baterii s 15 články v sérii. Nejdřív jsem to zkoušel bez balancéru s
tím, že zatím stačí hlídat celkové napětí baterie a že nové články jsou
napěťově skoro stejné ale nebyl to dobrý nápad.  Na konci nabíjení na
těch článcích velmi rychle stoupá napětí a na každém trochu jinak. No a
když náhodou ujede některý z článků tak můžete mít problém. Takže je
potřeba hlídat napětí na každém článku zvlášť a v případě problému
odpojit baterii a v ideálním případě před tím ještě měnič. To je podle
mně nejdůležitější úkol BMS - hlídá si napětí jednotlivých článků. Ten
balancér od Mivvy má balancovací proud kolem 100 až 150mA, nabíjecí
proud těch baterek je 60 až 100A. Takže se o nějakém balancování asi moc
nedá mluvit. Ale jako pojistka je dobrý a časem si k tomu míním dodělat
komunikaci pro nadřazenou regulaci.

S.P.