RE: MPLAB SNAP nebo PICKIT 4 na půjčení

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pondělí Červenec 18 13:43:48 CEST 2022

Ten STM32 jsem se chtěl naučit s HAL knihovnami. A také s jejich RTOS.

Co se týká těch ARMů od WIZnetu, tak to jsem chtěl programovat v Mbed Studiu. A tam to podporovat přestali. Mají nějaký příklad pro Keil, který jsem nerozjel. Neříkám, že to je jejich vina, to já to neumím.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, July 17, 2022 1:12 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: MPLAB SNAP nebo PICKIT 4 na půjčení

Ty to programuješ jako bare-metal nebo používáš nějaké knihovny?
Zarazilo mě to s tím WIZnetem. Samozřejmě to nijak nezpochybňuji, jen mě zajímá, kde tam je zakopaný pes.

Já trochu znám 3.5 ARMů. STM, Analog Devices, Atmel a napůl NXP.
Všechny programuju na úrovní registrů, bez nějakých knihoven. Takže mi na všechny stačí jediný free kompilátor/toolchain GCC.
I když knihovny nepoužívám, tak mám vyzkoušené, že i s nimi to můžu tím GCC zkompilovat a používat, kdybych měl potřebu.

Pokud je ten WIZnet nějaký ARM M0 - tam se to tak nedá udělat?
Nebo tam v té minulé podporované verzi byly nějaké knihovny, které v té nové nejsou?
A není možné je vzít z toho původního a jenom překompilovat? Nebo to je dokonce dodané jen v binární formě bez zdrojáku? Ale to snad probůh ne.

U těch ARMů je fajn, že na úrovní kódu jsou kompatibilní. Samozřejmě se zásadně liší v periferiích, ale díky binární kompatibilitě jádra lze použít stejný kompilátor.
Takže i kdyby pro nějaký procesor fakt neexistovala absolutně žádná podpora, ale je k němu datasheet/reference manul, tak je to řešitelné.
Znamená to napsat nebo spíš přiohnout Loaderscript, a napsat nějaký Startup. A zbytek už je stejný jako obvykle.

PL