Re: zdroj pro LEDku z kondenzátoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červenec 17 17:04:09 CEST 2022

Ony existují 2 typy, z nichž ten vhodný je interně vlastně jako 2
sériově řazené. Ale nepřišel jsem na to, jak je normálně najít u
prodejce. Tak dávám po 2 ks do série. Svítí léta bez potíží.

Poznámky: Pro správnou funkci je potřeba ještě:
- Do série R takový, aby při Umax skrz něj procházet max. ipmpulzní
proud můstku a aby to i ten R vydržel
- Paralelně k LED C takový, aby při vytvoření děliče se srážecím C
snížil siťové Umax na/pod pracovní napětí LED.

Poznámka k výpočtu:
Tohle je typický případ na banální odvození vzorečků:

1. Co chci? aha C, tak
C =
2. Co výsledek zvyšuje?
C = I