RE: MPLAB SNAP nebo PICKIT 4 na půjčení

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 16 22:05:23 CEST 2022

Nepoužívám open source. Takže na tohle nedokážu odpovědět.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Saturday, July 16, 2022 9:49 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: MPLAB SNAP nebo PICKIT 4 na půjčení

Můžu se tak trochu naivně zeptat co je na nich tak super ? Nikdy jsem je nepoužil, vždy mi připadaly tak nějak divné. Open source překladač C
(SDCC) na to není moc použitelný, ostatně C/C++ překladač na 8-bit architekturu jako je třeba i AVR bude mít vždy podstatná omezení. A na AVR existuje GCC, snad se už dá použít i clang (llc 10.0 už není experimental).
Možná lze použít PIC32 na architektuře MIPS, ale co jsem tak koukal, Microchip do toho přidal nějaké fičůrky jen aby překlad pomocí gcc co nejvíc ztížil (možná i znemožnil). A pak jsou ve velkém indiánu a to mi vadí.
Osobně jsem si z toho udělal závěr, že firma co vyrábí procesory a chce vydělávat i na nástrojích pro vývoj, v dnešní době bude dost těžko shánět nové zákazníky. Ale to je věc Microchipu.

Mrazík