Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Červenec 15 11:19:47 CEST 2022

Jen částečně.

Pokud to uděláte tak, že určitou část systému bude řídit ekvitermní
regulace a v tom zbytku si to přiškrtíte hlavicí, bude to fungovat.
Pokud ale dáte hlavice všude, nestane jeden z těchto stavů:

1) Ekvitermní regulace chce regulovat na nižší teplotu než hlavice.
Hlavice se proto naplno otevřou a jsou nanic.

2) Ekvitermní regulace chce regulovat na vyšší teplotu. Hlavice se
zavřou a zabrání průtoku vody. Systém buď spadne do poruchy pro neprůtok
vody nebo pokud má diferenční ventil, který zejistí, že voda obteče
zavřené hlavice, bude topení stále pracovat s vyšší teplotou než je
třeba a proto neefektivně.

Martin Záruba