Re: Loxone, Elitt Smart Home, ZigBee nebo něco jiného?

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pátek Červenec 15 05:46:56 CEST 2022

Ja pouzivam Home Assistant bezici na RP4B s SSD diskem (miniaturnim, 120GB
tusim)
MQTT (mosquito), Zigbee2Mqtt, ESPHome
Zarizeni nebo zigbee (tlacitka/dverni kontakty, teplomery - dlouha vydrz na
knoflikovku); zarovky, zasuvky - neni riziko, ze nebudou s ESP.
Zarizeni s ESP (vypinace do zdi, rele s ESP) jedou nebo tasmota
(historicky+lenost) nebo ESP Home.
Obecne ESP Home ma (pro mne) nad Tasmotou obrovskou vyhodu v tom, ze jdou
pomoci konfigurace vyrazne 'naprogramovat'. Pro jednoduche veci staci
zakladni kofigurak (== slozitost obdobna tasmote), ale vypinac ve zdi muze
mit svoji logiku (pouzivam napr. pro nouzovy rezim kdyby chcipnul HA server
nevo WiFi)

Na stejnem RPi mi bezi jeste par drobnosti at uz v ramci HA, nebo jako
samostatne docker kontejnery (AdGuard, Traefic+OAuth)
BR,
Marek