Re: nabíjení článku 18650

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červenec 14 15:13:11 CEST 2022

Jestli ten článek není fake už přímo od dodavatele tak mu krátkodobě napětí
1,8V nemělo nějak ublížit. Ideální by bylo článek nabít někde na zdroji
případně otestovat jeho kapacitu. Nebo počkat pár dní a že začne pražit a
do článku potoč a proud neboli počkat a být trpělivý . Mám pár malinkých
ostrovních systémů právě s jedním článkem 18650 a článek tam cykluji mezi
3,3-4V. Neužívám zdaleka tak jeho kapacitu. Ale podle mých dřívějších
pokusů se hodně zvedne životnost. Těm 18 650 vadí jak dlouhodobě plné
nabití a taky dlouhodobé podpětí.
Mám několik kousků článků které jsem vypreparoval z nějakých vyhozených
baterií. Některé měly napětí i kolem jednoho voltu, ale bez problémů se je
podařilo reinkarnovat tak, že mají minimálně třičtvrtě použitelné kapacity
z původní deklarované dle datasheetu.