X server pro Windows

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Červenec 12 11:03:04 CEST 2022

Na Enterprise nejde udělat žádný instalační upgrade, fakticky se vždy jedná
o čistou instalaci. Teoreticky by to mohlo jít, pokud by se instalovaly
W10Pro sestavení 1809, ale i tak si myslím, že to upgrade nedovolí, bohužel
tuto kombinaci nemám jak vyzkoušet, u novějších sestavení to upgrade určitě
nenabídne. Když se pustí z Windows, mělo by to zachovat všechny soubory, ale
i tak doporučuju někam externě odzálohovat. Za mě je ideální odzálohovat
soubory, pustit instalaci z DVD/USB, vše smazat a nechat čistě nainstalovat.
Nebo pořídit druhý disk, starý do rámečku, jdou z něho vykopírovat data a v
případě nouze i nabootovat původní systém.
Co se týče licencí, Microsoft vůbec nezajímá nálepka, číslo nebo způsob
aktivace. Zajímá je pouze faktura s uvedenou licencí. Takže pro legální W10
Ent je potřeba faktura s pořízením W10 Pro. Pokud to chcete mít legální,
musíte mít obě licence nebo to prostě ignorujte a pořiďte jenom W10 Ent.
Nikdo to nikdy kontrolovat nebude, koncový uživatel je licenčně zcela
nezajímavý subjekt.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Tuesday, July 12, 2022 10:46 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: X server pro Windows

Dne 12.7.2022 v 9:30 Tomáš Koželuh napsal(a):
> Co se týče samotné instalace, tak to jde jenom tak na půl, instalátor
> nabízí zachovat osobní soubory, takže v podstatě během instalace to
> zkopíruje dokumenty ze starého uživatelského profilu do nového,
> aplikace nezachová. Co se týče licence, tak je potřeba vlastnit OEM
> licenci W10 Pro, aby byla zakoupená W10 Ent zcela legální, ale tuhle
> část nic nekontroluje, k licenci dostanete normální MAK číslo nebo
> pokud požádáte, tak KMS číslo. Pro pořízení doporučuju
> www.forscope.cz, mají u nás jedny z nejlepších cen a ta licence je
legální, nejedná se o žádný pokoutný přeprodej.

Dobrý den,

pokud to správně chápu, vhodný postup pro instalaci W10 Ent je tento:
1. Koupit Windows 10 Enterprise LTSC 2019 Upgrade
https://www.forscope.cz/windows-10-enterprise-ltsc-upgrade/
2. Stáhnout podle poskytnutého odkazu instalační soubory 3. Instalovat a
aktivovat pomocí dodaného elektronického certifikátu.

Upgrade se zachováním nainstalovaného SW přímo nelze.

Bylo by teda možné provést bezplatný upgrade W7Pro na W10Pro a potom provést
upgrade pomocí Windows 10 Enterprise LTSC 2019 Upgrade od zmíněného
Forscope? Pokud ano, lze ještě provést bezplatný upgrade Win7Pro na W10Pro
(fakticky, bez ohledu na licenční politiky)?

Děkuji
jf