OT - CZC sluzby

Nesvacil Jiri nesvacil na posys.eu
Úterý Červenec 12 10:48:27 CEST 2022


Ty informace o datumu dodání jsou dnes asi ve všech IT shopech 
předpokládané/informativní. Je to tam většinou i uvedeno, dříve nebylo. 
Jak je tlačí marketing, tak někde to jsou méně reálné datumy. Stalo se 
mi dokonce, že mi jeden z velkých IT prodejců tvrdil, že mi tiskárnu 
nemůže již dodat, že nemá data synchronizována na internetu, že tam tu 
HP tiskárnu již nemají. Přitom má pobočky snad v každém městě. Jak není 
některé IT zboží, tak s tím dělají psí kusy.

Ohledně prodavačů mám od Američanů, že se jim tady víc líbí, že když je 
prodavačka kyselá, tak hned ví na čem je na rozdíl od USA, kde to zjistí 
za chvíli.

Jirka


Dne 12.07.2022 v 10:02 Tomáš Koželuh napsal(a):
> Pokud nemusím, tak ani v jedničce ani v dvojce nic neberu. V jedničce se ke všemu dost agresivně snaží vnutit zbytečnosti včetně rozšíření záruky, který není rozšíření záruky. Dvojku mám spíš z ruky. Navíc oba mají v Brně minimum věcí skladem. Pro drobnosti nebo rychlý objednávky chodím do TSBohemie, hodně toho mají skladem nebo to dorazí druhý den na prodejnu. Zásadně platím až na místě, nemusím si předplácet zboží, který nemají skladem.
> A na velký nákupy používám agregátor MarkIT. Jsou to přeprodejci českých a spousty evropských velkoskladů, takže jsou o něco dražší než jednotlivý velkosklady, ale obvykle je to pořád levnější než maloobchod. Výhoda je obrovský výběr zboží a to včetně věcí, které u nás v nabídce nejsou nebo nejdou dlouhodobě sehnat (např. řadiče a disky do serverů). Navíc tam není až takový problém zajistit nákupy na fakturu. Zboží, který je skladem, tak téměř vždy z ČR dorazí druhý den, ze zahraničí je to jak kdy, někdy taky druhý den (Holandsko, Německo) a někdy třetí den (Polsko, pobaltí). Dokonce se mi stávalo, že při objednávce více zboží dorazilo něco z Německa přes UPS první a až o několik hodin později přijelo PPL, DPD a další.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Zahradník
> Sent: Tuesday, July 12, 2022 3:31 AM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: OT - CZC sluzby
>
> Ahoj,
>
> o tohle se s vámi musím podělit. Běžně počítačovou elektroniku nakupuji u dvou distributorů, protože je to pohodlné. Levné ne, to bych kdekoliv koupil levněji, ale pohodlné a rychlé. Ale čas od času něco menšího nakoupím také u CZC. Zvlášť proto, že v mém městě mají výdejní místo. Nebo prodejničku, řekněme. Tentokrát si syn chtěl něco objednat, a tak mu říkám, ať to neposílá, ale nechá dodat do té jejich prodejny, že mu zboží v pohodě vyzvednu.
>
> To funguje tak, že když "jste za rohem", kliknete na čudlík na webu, oni vám zboží připraví, no a vy si ho jen vyzvednete pomocí PINu. Takže, když jsem se blížil, zavolal jsem z auta synovi, ať na čudlík klikne a řekne mi PIN. Ještě jsem nějakou dobu parkoval, přišel jsem tam asi 5-10 minut poté. Na prodejně jeden člověk, na stole mekáč (cola, hranolky), už to je docela neprofesionální. Nicméně tam měl zrovna zákazníka, který tam něco reklamoval. Takže prdlajs připravil. OK, čekám asi 10 minut, než ho vyřídí. To se muselo zrovna trefit, protože jsem tam od covidu nikdy neviděl zákazníka. Takže ho vyřídil a přišla řada na mě.
>
> Nahlásil jsem PIN a on, že potřebuje čtyři poslední čísla objednávky. Povídám, že neznám číslo objednávky, proto jsem nechal kliknout na čudlík, aby objednávku připravili, a mám PIN. Tak prý zrovna dnes jim aktualizují web, a tak to nefunguje. Zkouším tedy, aby objednávku našel podle jména. To asi nejde. Že prý se tedy podívá, jestli už to náhodou nejde. Řekl si tedy znovu o PIN, chvíli zírá do monitoru a pak hlásí: "Něco se tu objevuje, to bude asi ono." Tak že jako jo. No on to začal hledat po prodejně, po šuplíčkách, po skříňkách, někde za rohem v regálu. S mobilem v ruce, kde měl seznam 10 položek, to tam asi 15 minut hledal.
>
> Člověk by řekl, že když velká internetová IT firma něco pošle na svou prodejnu k výdeji, tak to dá nějak dohromady do krabičky nebo do pytlíku nebo do tašky. Nebo aspoň, když tedy ne, tak v předchozích mnoha hodinách, kdy tam ten týpek sedí a nemá do čeho píchnout, si zboží přichystá na hromádku, protože se dá asi očekávat, že si pro objednané zboží někdo přijde. Tak ne, takhle to nefunguje. Pak to všechno ještě skenoval do počítače. Šlo mu to tak rychle, jako by tam byl první den. Nejméně 30 minut jsem tam strávil. Ještě že jsem nepřišel čtvrt hodiny před zavíračkou 😊
>
> Mimochodem, ten předchozí zákazník, než odešel, tak si tam ještě prohlížel vitrínku a ptá se, jestli opravdu nějaké Lego je za tři stovky. Tak prý ne, prý jim jen zlobí elektronické cenovky, které tam mají nově. Zřejmě jim ten den toho moc nefungovalo, když měli i špatné ceny na cenovkách. Což je docela zajímavé, protože pokud by se ten člověk zboží dožadoval, asi by měli trochu problém. Proč na prodejně, kde mají asi tak 20 položek skladem, mají elektronické cenovky, když si tam jeden zaměstnanec houpe nohama, to je mi také záhadou.
>
> Tak jsem si říkal, že to ta internetová dvojka poslední dobou docela nezvládá. Připadalo mi, že to tam dřív fungovalo dobře. Jak tohle vůbec může být dvojka na trhu? Pak není divu, že ta firma se zeleným uřvaným maskotem nemá absolutně žádnou konkurenci.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000 http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz Petr Zahradník, Computer Laboratory Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list