X server pro Windows

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Červenec 11 09:06:25 CEST 2022

Já bych doporučil přejít na Windows 10 a tam je možnost provozovat linux
přímo pod Windows. Jenom netuším, jestli tam běží i X, nikdy jsem to
nepotřeboval. Přechod bych doporučil taky kvůli děravosti. Zatím to není
žádná krize, ale je otázka času, kdy se objeví nějaká snadno zneužitelná
díra, kterou Microsoft prostě neopraví.
Doporučuju sehnat Windows 10 Enterprise LTSC, dají se i koupit z druhé ruky,
takže to lze mít legálně. Ent verze má ve výchozím stavu povypínaný spousty
blbostí a je to stabilní sestavení 1809 (stejná verze jako 2019 Server),
takže je jistota aktualizací zhruba do roku 2029 a nepřibývají tam nesmysly.
Vzhledově je to nejblíž sedmičkám, novější verze jsou čím dál tím víc
přemalovaný.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, July 10, 2022 8:44 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: X server pro Windows

Zdvořilý dotaz na hybridní Linuxáky:
Jaký prosím používáte X server pro Windows?

Já jedu na Moba Xterm. Zatím z těch, co mi šly rukama, je asi nejlepší.
Ale k dokonalosti má pořád dost daleko.
Nemáte prosím něco ověřeného a opravdu funkčního?

Chtěl bych na tom spustit třeba KiCad.
Rada "pusť si to na Linuxu, vole" mi v daném kontextu nepomůže.

Díky.
PL