RE: OT: sušičky prádla

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Červenec 8 17:32:03 CEST 2022

Podle podkladů výrobce má kondenzační sušička (třída B)  jen o 15% větší spotřebu než stejně velká s kompresorem, (v dokumentaci psáno s tepelným čerpadlem), mně se to zdá malý rozdíl. Těch 50% které navrhujete vy bych asi ještě bral. Dostal jsem jednu na pokusy tak to zkusím ověřit.
U té sušičky s kompresorem je zakopaný pes v tom, že během sušení se prádlo začne přehřívat, tak sušička ztrátové teplo kompresoru stejně začne odfukovat do okolního prostoru, a suší déle. Má v sobě výměník i větrák pro tohle dochlazování.
Rozdělení sušiček popisujete dobře, u té kompresorové je výparník  zároveň kondenzátorem vody. Proto je obtížně čistitelný a po pár letech provozu viditelně zanesený. (lepší sušičky si ho údajně nějak samy proplachují tou zkondenzovanou vodou, ale neviděl jsem to na vlastní oči, moje samočištění nemá)
Lubor