RE: Solár - částečné zastínění panelu, revizák

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pátek Červenec 8 09:40:17 CEST 2022

Svorkovnice jde většinou normálně otevřít.
Ale za mě řešíte zbytečný problem.
Všechny tyto problémy jsou hlavně u dlouhých VN stringů kde jeden panel může snížit výkon dalších 20.
Pokud máte 3S stringy, tak to ovlivní jen další dva panely a to už není taková tragédie.
Řešením je buď Tigo nebo koupit víc panelů a tím to kompenzovat 😊

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: pátek 8. července 2022 8:34
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>; HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Solár - částečné zastínění panelu, revizák

Skutečnost že ty dílčí stringy jsou vyvedené je užitečné znát. Když bude někdo dělat atipické řešení s jedním panelem, třeba nabíjet 12V akumulátor, může přímo na každý podstring připojit extra dc-dc měnič. Kdo máte nějaký panel, jak je ta svorkovnice přístupná? Je to zalité nějakou izolační hmotou?
Lubor