test

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Červenec 7 21:28:55 CEST 2022

Konkrétně třeba cmake už nešel skoro používat, kicad i z launchpadu
hodně zastaralý, firefox některé weby nebraly (seznam.cz), prostě
spousta drobností se kterými se sice dalo žít, ale už otravovaly
(nehledě na bezpečnost). A už to chtělo vyčistit, měl jsem tam asi 300GB
balastu (STM32, rust, esp, arduino, pdp11 a jiné svinstvo).
S takovými běžnými programy jako je firefox a thunderbird problém není,
prostě přenesete konfiguraci, pak je spustíte a veškeré nastavení je
zachováno. Problémy jsou s nástroji pro vývoj, ale kicad naprosto v
pohodě i s pythonímy skripty. Pouze jsem musel zkompilovat
arm-none-eabi-gdb, ale jen proto, že používám svůj "blackmagic" a zřejmě
se změnil remote protokol.
Zatím se mi nepodařilo zprovoznit QtMultimedia a jiné maličkosti, to
není kritické. Ten python je fakt otravný, ale půjde to, mé skripty
nejsou složité, takže asi fungují i ve verzi 3 (co jsem zatím zkoušel).
Co mě nejvíc naštvalo je, že ve verzi 16.04 byly tlačítka (nechápu proč,
snad aby se to lišilo od všeho jiného) na horní liště okna _vlevo_ a teď
je dali normálně zase vpravo.

Mrazík