Zabezpecne vicekanalove dalkove ovladani

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Červenec 3 09:23:15 CEST 2022

Já bych jen podotknul (úkrok stranou od tématu), že jsem před několika
lety psal, že KeeLoq už je podstatně uvolněnější a že celá řada
dokumentů a příkladových programů se dá (dala) stáhnout i bez NDA.
Ale pořád je to o čtyřech bitech (16 kombinací). Pochopitelně si dovedu
představit, že změním význam některých bitů a tím dostanu víc dat. Někdy
to bude bezpečné (nahradit bit pro stav baterie za datový), jindy to
může mít dopad na bezpečnost.

Další v pořadí jsou IoT technologie. Ty přenesou několik bajtů.

Já bych jenom poznamenal, že pásma 433/868 mají definované nějaké
maximální plnění v jednotkách procent a do toho se člověk počítající na
bajty těžko vejde.

Pokud bych hledal produkt, tak třeba softlink:
https://www.softlink.cz/wacosystems/komunikacni-prvky-868mhz/

Nebo LPWan:
https://www.disk91.com/2017/technology/sigfox/all-what-you-need-to-know-about-regulation-on-rf-868mhz-for-lpwan/

Jo a také je otázka, jak moc to má být bezpečné. Pokud třeba jako data
přenášená vnějším čidlem k meteostanici, tak to bude asi dosažitelné
celkem snadno. Pokud to má zabezpečovat něco hodnotného před ukradením,
tak bych byl opatrnější.