Re: Solár - částečné zastínění panelu, revizák

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červenec 2 21:41:41 CEST 2022

Používají se různá zapojení s FETy coby ideálními diodami, ale většinou
jen dodatečně instalovaná.
Standardně se do panelů montují Schottky.
Přes ty diody v normálním provozu nic neteče, zafungují jen jako nouzový
bypass v případě částečně zastíněného panelu.

Mám pocit, že hlavní důvod v nepříliš širokém sortimentů řešení je ten,
že díky současnému celosvětovému šílenství se solárama mají jednoduše
vyprodanou kapacitu výroby dopředu.
Tak proč by se snažili.

Třeba ta dioda ke každé buňce přece musí být zajímavé řešení.
Už se nestane, že na panel spadne list a panel to degraduje o 30%, nebo na
to padne malý stín z nějakého stožáru a panel se vypne komplet, případně
se buňky dokonce přehřejou a zapálí barák.
Přitom ta dioda je zanedbatelný kousek křemíku proti té obrovské buňce.
Dneska je snaha soláry instalovat všude možně. Ale zdaleka ne všude jsou
ideální podmínky, kde nehrozí stín nějakého stromu, stožáru, komína atd.

PL