RE: Zapojení alternátoru

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Leden 31 09:45:48 CET 2022


DD,

vo vacsine pripadov odide len regulator, da sa kupit za cca 30E len treba vybrat ten spravny.
Regulator odchadza aj vplyvom nefunkcneho napinaka ktory uz nema funkcny tlmic a tak vibruje
alternatorom. Takze pred vymenou skontrolovat napinak, pripadne vymenit.

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Saturday, January 29, 2022 5:23 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Zapojení alternátoru

Focus, 1.6TDCI 66kW HHDA
Mel by tam pasovat tenhle Alternátor DENSO DAN930 — Raglu.cz<https://raglu.cz/alternator-denso-dan930> za tu cenu to dal nebudu resit...
Ale zajimalo by me, proc je ta jedna dioda zdvojena - pockam, jestli prodejce nebude chtit zaslat stary proti zaloze a udelam pitvu (novy dil - predpokladam nebude)
A hlavne doufam, ze neni v riti neco jineho. Odeslo to nejak samo, jezdilo, jezdilo az dojezdilo (poznalo se nejdriv podle nefunkcniho posilovace ale syn s tim nastesti domu dojel, pak uz to neslo nastartovat - vybita baterka.
Vubec nevim, jak system pozna, ze je alternator v haji - kontrolka nesvitila. Regulator ma 3 piny na kabel, na druhe strane zem a jeden uhlik. druhy uhlik na zem. Driv byvaly extra diody pro buzeni a kontrolku.
Ty piny regulatoru jsou mi taky zahadou - je to neco chytreho s komunikaci nebo nejake analogove rizeni nebo co? Na odkazu oznaceno LI RC BVS

Dne 29.01.2022 v 17:11 Pavel Kadečka napsal(a):
Co to je "modernější"? Napište typ, auto, ročník...

Podle typu alternátoru nejde nic vygůglit?

Osobně bych to řešil nákupem nového dílu (= celého alternátoru) nebo posláním do firmy, která repasuje alternátory, ale aby to nestálo jako nový díl.

P.K.

so 29. 1. 2022 v 15:25 odesílatel Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz<mailto:jaroslav.buchta na hascomp.cz>> napsal:
Ví někdo, jak je zapojen takový modernější alternátor? Jsou to normalne
3 faze do trojuhelniku a na kazdem vrcholu 2 diody?

Fotka: https://www.hascomp.cz/alternator.jpg

Vyvedeno ze statoru je 3x2 vodicu, nevim, jestli vzdy ty 2 v drzaku jsou
paralelne? Jeden plisek vede na diodu na -, jeden na diodu na +, tam
neni poradne videt ale asi jsou 3 diody zespoda na tom hornim plechu.
Ten horni plech je +

Mate mne, proc je u jednoho dvojvyvodu dioda na zem zdvojena?

Vinuti ma prakticky nulovy odpor a je pribodovane -> nezmerim nic, na +
je ubytek tak nejak bezny, na - to vypada na zkrat (mezi vinutim kdekoli
a zemi)

Dioda oznacena sipkou je trosku divna, jsou zalite nejakou pruznou
hmotou a tahle je u vyvodu mirne vydrolena...

Myslel jsem, ze uhliky, ty nejsou nic moc ale tohle je asi horsi. Kdyz
jsem meril v aute za chodu, napeti s otackama roslo jen o par desetin V
max k 13V. Auto umrelo nastesti az doma na vybitou baterku...


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220131/7b5924fb/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list