Jak zpusobit pozar v obyvaku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Leden 30 14:23:54 CET 2022

Zdravim,

neda mi to, abych se nepochlubil cerstvym zazitkem:

Jsem doma s covidem, a mam kazdy den par minut, kdy nejsem uplne chciply z
leku (dlabu nejake docela nechutne ATB na prudusky, jsem si uhnal nejaky
zanet) a kdy nespim. Tech par minut jsem dneska chtel venovat laseru, ze
bych ho konecne zkusil rozbehat, ale kdyz je den blbec, tak clovek nema
delat nic (navic mam po tech praskach dojem, ze mam misto mozku kouli z
gumy, s tim se fakt zadna soustavnejsi cinnost neda delat).

Pote, co mi minule tak zajimave odesel zdroj, jsem koupil "prumyslovy",
nadratoval ho a naprazdno zapnul - a vydrzel bezet cele dve vteriny, pak se
vypnul (podotykam bez cehokoli pripojeneho). Tak jsem ho rozebral, propajel,
slozil a ejhle, ono se to chytlo. Nasledne jsem pripojil celou mechaniku s
laserem, ze konecne zkusim, jak to maluje. Samozrejme jsem ho mel extremne
blbe zaostreny, ale s tim jsem tak nejak pocital.

Vybral jsem soubor z karty (to cele je puvodne celokovova verze routeru 3018
s offline kontrolerem), spustil a ono to zacalo neco delat, ale kapku pomalu
a kapku silneji, takze se mi to bez problemu propalovalo papirem, na ktery
jsem chtel "malovat". Papir podlozeny druhym papirem, pod nim dve vrstvy
vlniteho kartonu, no co, tak holt to do te horni ctvrtky propalim, nic se
nedeje, hlinikovym stolkem se prece nepropalim.

Najednou koukam, ze se mi z toho nejak hodne kouri. Nejak az moc hodne. A
najednou to bez varovani cele blafnulo, v podstate cela ta A4 naraz - on se
ten laser zvesela propaloval do tech kartonu pod tim a prestoze nahore
nebylo videt nic jineho, nez jen "trochu" sirsi stopa (tak asi 2 mm), zjevne
to bez problemu stacilo na pripeceni tech kartonu pod tim a mozna vyvin
nejakeho drevoplynu. Jeden by neveril, jak inspirativne vypada pulmetrova
koule ohne uprostred stolu v obyvaku :)

Vtipne bylo, ze asi tak pul hodiny predtim ma lepsi polovina vysala a
vytrela vetsinu bytu. Jednak nam to ted doma malicko smrdi, jednak je po
polovine bytu tak poruznu rozlitany popel a saze z tech kartonu - no ale
zase se tu nenudime. Pulka masiny je navic pokryta dehtem, tak az budu mit
nejaky dalsi zachvat cinorodosti, tak budu mit zase o zabavu postarano.

Nu, nejak mi s laserem zatim neni uplne prano. Ale ulevil jsem si a vykecal
jsem se :)

Pavel Kutina