Re: Jazýčkové relé - slepený kontakt

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Leden 28 20:00:48 CET 2022

Dobrý večer,

Díky za odpovědi :-)

Nemaje po ruce vhodnou cívku vyzkoušel jsem ručne namotanou cívku z
drátu 1,5mm2 (cca 15mm průměr, 15 závitů) živenou z trafopájky.
Neúspěšně. Za četného užití ostravských citoslovcí jsem tedy jeden
kontakt vyměnil a provedl jsem pitvu jazýčkového relé. Rozbil jsem
skleněné pouzdro a voila, jazýčky byly slepené. Za použití mírného
násilí jsem je oddělil a pak už u sebe nedržely, takže ke zmagnetizování
asi nedošlo. Zřejmě došlo k nějakému druhu svaření, což přináší další
otázku - jak se může svařit zahermetizovaný jazýčkový kontakt připojený
na binární vstup PLC? Z 18 vstupů takto dopadly 3 kontakty.

jf