OT Ceckarsky kviz

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 28 16:14:45 CET 2022

Díky za informaci, GCC10 je pro mne zatím hudba budoucnosti. V C++
přibývá každou chvíli něco nového, to se nedá sledovat. To v odkazu je
vlastně jen pár hrátek za dlouhých zimních večerů, zkoušení něčeho co
neznám, v produkčním kódu bych to nepoužil. Když se tak dívám na kód v
C++, který plodí mladí lidé, moc tomu už nerozumím. Asi proto, že
šablony moc nemusím a dneska je skoro vše šablona. V jednočipech se toho
stejně ani z STL moc použít nedá a pokud potřebujete vědět, jak to
funguje uvnitř, pak je rychlejší napsat si to sám i když v tom můžou být
chyby.
Generovat pythonem tabulky je dobrá metoda, lze k tomu jednoduše přidat
graf a tak přímo vidíte, že tam nemáte úplné nesmysly. Python má spoustu
knihoven pro různé výpočty a interpolace. Že to jde udělat i jinak je
sice dobré, ale patrně méně efektivní. Ale zase jak pro koho.
C++ v embedded je efektivnější než čisté C i když používáte třídy jen
jako jmenné prostory pro klasické C-čkové struktury a funkce. Lze přidat
i nějakou tu dědičnost, ale když to s tou abstrakcí trochu přepísknete,
po pár létech už bývá problém do takového kódu zasáhnout, natožpak aby
mu rozuměl někdo jiný.

Mrazík