Re: Gramofonový předzesilovač

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Středa Leden 26 16:47:26 CET 2022

Zdravím,

také jsem zamlada stavěl zesilovače. To zkreslení TID, o kterém píše pan
Anděl, se amatérskými prostředky v té době nijak měřit nedalo. Přitom na
výsledný zvuk má velký vliv.

V té době byla móda stavět výkonový zesilovač jako operační zesilovač.
Použít zapojení s velkým ziskem, nekoukat na nelinearity (jeden
tranzistor germaniový, druhý křemíkový, nebo oba dva NPN, předpětí
minimální, nebo taky žádné) a pak to všechno utáhnout zpětnou vazbou.
Takové zapojení přenáší krásné sinusovky, ale jinak má vlastnosti hodně
špatné. pak se zdá, že jakýkoliv primitivní parametricý zesilovač (nebo
alespoň ne tam moc zavazbený) hraje krásně "čistě".

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba

st 26. 1. 2022 v 16:20 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>