Re: Délka povrchové cesty vs tlak

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Leden 25 11:42:00 CET 2022

Ten graf je zřejmě pro homogenní elektrické pole, pokud jsou elektrody
zaoblené, bude intenzita pole u elektrod vyšší a právě tam dojde k
průrazu (ionizaci). Otázka je, zda to bude jen korónový výboj kolem
elektrody nebo ionizace způsobí celkový průraz. V každém případě to
nebude dělat tomu plošnému spoji dobře.
Řekl bych, že na tom izolantu to moc záviset nebude, alespoň do té doby
než organické látky v něm vlivem výbojů nezuhelnatí.

Mrazík