[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Neděle Leden 23 15:49:19 CET 2022

Ked ludia lezia na JIS-ke, nie je ich zivot uz v sucastnosti riadeny
pocitacmi?
Automaticke pumpy davkovania liekov, monitoringy vsetkeho...
Nie, lekar ani sestra nie su ti, ktori sa staraju... nastavia a nechaju
pocitace, nech sa dalej staraju o bezvladneho cloveka...
Uz su bezne roboticke operacie... ak po kounikacnej ceste nieco zblbne, tak
to pacienta moze zabit. Ale je to smer, ktorym medicina nasledujuce
desatrocie pojde.

OT^2
Udivuje ma, ze tu na technickej konferencii je tolko "hejtu" voci vyvoju
techniky.
Cokolvek nove sa objavi, vzdy sa max do 5 prispevkov najde niekto, kto
"zarucene vie", ze je to slepa cesta, ze to nikdy nemoze fungovat, ze
existuje aspon jeden pripad, ked to fungovat nebude, ze on to
nepotrebuje/nikdy nepouzije, tak je to zbytocne pre vsetkych... atd...
V historii su tisice pripadov, ked vedci odmietali novy objav, a ukazalo
sa, ze sa mylili a novy objav ludstvu pomohol.

Vo vede/vyvoji aj dokazanie, ze nieco je slepa cesta, je pokrok. Dalsi
vedci budu hladat ine cesty.
 A niekedy aj zo slepej cesty sa vyvojom novsich technologii stane po
rokoch schodna, lebo sa podari prekonat "neprekonatelnu barieru" z
minulosti.

Prikladov, ked firma neodhadla, co budu ludia chciet a co nie a neskor
"zaplakala"  je v historii mnozstvo. Z blizkej oblasti napr. NOKIA a jej
dlha ignoracia smartphonov a jej tlacitkove telefony a uzavrety symbian.

Dňa ne 23. 1. 2022, 14:13 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
napísal(a):