Re: levné termotiskárny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 23 15:08:31 CET 2022

Ta tlacova hlava je viacmenej normalny hybridny integrovany obvod, tak, ako
sa robil pred 30-40 rokmi, t.j. hrubovrstve odpory na keramickej podlozke
(neprekvapilo by ma, kebyze v tej cinskej verzii je ta podlozka laminatova
typu FR4), spolu so shift-budicmi, co je nieco ako vykonove 74xx595. Tie
shiftregistre su niekedy vo viacerych sekciach, aby sa dalo tlacit
rychlejsie. Cele je to zapatlane asi epoxidom kvoli hladkemu povrchu, a
aby sa tie odpory neposkodili.

Tie klasicke mechaniky poznam - preto som bol zvedavy. Predsalen je rozdiel
medzi mechanikou, kde hlava a posuv tvori kompaktny celok, a hentou
zostavou s volne plandajucim valcom a pritlakom tvorenym pruzinkami z tej
istej dielne kde robia kontakty na baterky... :-)

wek