Re: AVCR: levná a bezpeèná baterie s vysokou kapacitou

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 23 11:05:16 CET 2022

Troska primarnejsi zdroj je
https://www.fzu.cz/aktuality/prevratny-navrh-nabijeci-baterie-nehori-nevybuchuje-je-levna-ma-vysokou-kapacitu
su tam aj nejake linky na clanky (ale tak daleko som nesiel).

Na rozdiel od bombastickeho nadpisu (ktory chapem, akademia si musi robit
PR) sa bohuzial nejedna o nic svetoborne. Ta hustota energie (45mAh/g x 2V
= 324kJ/kg) je zhruba identicka s NiMH
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_battery#Secondary_(rechargeable)_batteries_and_their_characteristics
napokon priamo v tom clanku sa to v uvode aj v zavere pise (co im
kvitujem). Tiez by som rad vediet, preco je zdoraznene, ze baterka je
vhodna pre stacionarne aplikacie; a tiez ze ci je tych 500 cyklov
fundamentalne alebo len nejake technicke obmedzenie (ale to asi uz treba
nieco o tych veciach v baterkach vediet... :-) )

Na druhej strane je fajn, ze sa tymto niekto seriozne v nasich koncinach
zaobera, a napriek istym pochybnostiam im drzim palce, aby sa im podarilo
"vyznamne navysit kapacitu", lebo o to tu ide.

wek