[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 22 11:40:25 CET 2022

> ("¾eleznièní" cesta - vybuduju nìco jako "koleje", po èem budou jezdit
> auta, která nebudou muset mít ¾ádnou extra inteligenci)

Ano, to je pomerne dobry vyraz pre to, co popisujem, ale vyhybam sa mu
zamerne, aby sa to neasociovalo s rigiditou myslenia, ktora je so
zeleznicou (bohuzial pravom) spajana.

> Ta "¾eleznièní" cesta je pøíli¹ nároèná

Pche. To je len otazka toho, ake vyzvy sme ochotni prijat. Ja sa nebojim.

Tiez je otazne, co presne ta "narocnost" tu znamena.

Technicky to narocne je, ale podla mojho nazoru je to plne riesitelne
prostriedkami, ktore teraz tu mame.

Organizacne to narocne je tiez. Nie som dostatocne fundovany v
psychologii/sociologii (ci uz formalnej alebo "prirodzenej") aby som vedel
ovplyvnit inych ludi - ved neviem presvedcit ani "nebeznu" populaciu tu na
hw-liste. Tam by bolo potrebne najst niekoho, kto vie hovorit presvedcivo,
ale s porozumenim.

> Navíc nìjaká pøípadná "¾eleznièní" infrastruktura, která by vodila
> hloupá auta, by byla dost zranitelná.

To nie je nic nove. Z moralneho a pravneho hladiska je to uplne identicke s
dnesnymi formami "dopravneho" terorizmu. A aj ked si to nechceme nahlas
pripustit, uz dnes mame spustu infrastruktury, od ktorej ako spolocnost
zavisimem, a na ktoru mame neadekvatnu ochranu (napr. prakticky
neexistujucu "kyber-kontrarozviedku").

wek