nebezpecny vyrobek - kde zacit prudit?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Leden 21 23:35:59 CET 2022

Mimochodem, když se dívám do toho prohlášení o shodě, nevidím tam žádnou normu o bezpečnosti, ale jen EMC. Není uvnitř nějaký samostatný zdroj bezpečného napětí, který má své certifikace? Je na těch kolíčkách 230 V?

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, January 21, 2022 10:44 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: nebezpecny vyrobek - kde zacit prudit?

Dobrý večer,

koupili jsme světýlka pod kuchyňskou linku

https://nedes.eu/led-light-12w/ip20-t5/900/2835/4000k-lnl823/p-146

Zajásal jsem, že taky takovéhle věci vyrábí někdo jiný, než Čína. Dělají to Slováci - sice jsem na štítku viděl nějakou českou adresu, ale to asi bude jen zastoupení.

První, čemu jsem se divil, dávají k tomu konektor s 10 cm dvojlinky končící odizolovanýma drátama - tak bych hned vedle měl dát instalační krabici? No budiž. Ale další šok mě čekal - světýlka se dají sestavovat pomocí mezikusu, má to konektory z obou stran. Konektory mají kolíčky sice zapuštěné pod povrchem, ale jde na ně bez problému sáhnout - konce kolíčků dosahují téměř na povrch. Při tom výrobek má CE, na krabici je uvedeno IP20.

Výrobek podle toho, pro co je určený, je zjevně nebezpečný. Kde bych měl začít prudit? Napsat výrobci na základě čeho získal pro výrobek CE? Mám vůbec jako zákazník právo vidět prohlášení o shodě a ne jen ujištění, že prohlášení bylo vydáno? Nebo napsat na ČOI? Nebo nemá cenu se o cokoliv snažit?

Anděl