[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Leden 21 15:44:32 CET 2022

Tyhle diskuse jsou hodně teoretické...

Pracuje ještě na autonomním řízení někdo? Vím je:
1) Tesla. Výsledky se nějak nedostavují, vyhodili radar, vše jen z kamer.
Sen o přejetí Ameriky z jednoho pobřeží na druhé v roce 2018 už je dávno
pryč a v nedohlednu. My jsme si do Tesly po konzultaci nai FSD nekoupili
2) Waymo - společnost Google. Ta se vydala směrem, že auto potřebuje
naprosto dokonalé mapy a těm věří. Auta provozuje snad jen v jednom městě v
USA.
3) Honda - překvapila, že se tím zabývá a před rokem (?) předvedla
autopilota stupně SAE3. Od té doby jsme o tom nic neslyšel.
4) Audi - už to mělo v předešlé generaci A8, ale nějak moc nepokračřuje.
4) Snad nějaký Číňan - kdo ví.

Někdo další?

Před několika lety jsem tady v konféře napsal, že už to autonomní řízení
skoro funguje, ale aby to bylo použitelné, bude to trvat velmi dlouho.
Posledních pár % vývoje často zabere víc, než vše předcházející. A
přirovnal jsem to k automatickým překladům (existují cca 45 let) a
rozpoznávání řeči. Byl jsem kamenován, že jsem pesimista atd. Situace se
ale moc nezměnila.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel