[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Leden 21 10:14:02 CET 2022


Ve vsech tech manualech jsou plky ve smyslu "je to asistent, zodpovednej 
jsi ty".
A vsechny ty manevry lze (melo by) prerusit.

Bohuzel nevedu si statistiku, ale celkem bych rekl, ze mne asistenti 
spis pomahaji nez ublizuji (opakovane rikam, ze nejsem petrolhead a auta 
jsou nutne zlo, takze muj pohled bude odlisny)
1) Radar narazu piska falesne - velmi vyjimecne pipnuti bez dalsi 
reakce, nikdy jsem neprisel na to, co to zpusobuje, ani se to nestalo 
nikdy na stejnem miste. Zadne takove, ze by to chytilo neco v zatacce 
nebo tak.
2) Radar narazu brzdi falesne - to se mi stalo presne jednou, ve vysoke 
rychlosti na dalnici. To mne hodne rozhodilo sandal, ale proste plynem 
jsem to 'prerazil'
3) Radar narazu piska opravnene, ale trosku paranoidne - tady je otazka, 
zda 'odmenuje' muj styl jizdy, ktery je spatny, typicky kdyz slapnu na 
plyn jeste za autem, ktere chci predjizdet
4) Radar narazu piska a brzdi a zachranuje plechy - na dalnici uz 
nekolikrat, zatim vzdycky jsem sice brzdil 's', ale netusim, kdo byl 
rychlejsi (a skoda, ze neumim zjistit, zda to opravdu samo zaplo 
vystrazne blinkry)

5) Kontrola slepeho uhlu - nikdy nepiska falesne, nekdy je otazka, zda 
neni trochu moc 'paranoidni'

6) Kontrola drzeni v pruhu - tam je problem, kde se obavam, ze je 
zpusoben 'kvalitou' mistnich silnic. U pruhatych je to jedno, to jen 
drnka do volantu servo rizeni, ale u plnych to aktivne pribrzdi a cukne 
proti. A tam se obcas splete prerusovana a plna, coz vadi stredne. Ale 
hrozny je to v nekonecnych ceskych uzavirkach, kde se prejizdi do 
protismeru prave pres ty pruhy - na to ten asistent pripravenej vubec neni.

V souhrnu mi prijde, ze to vesmes pomaha nez ublizuje a protoze netrpim 
Dunning-Krueger pocitem, ze jsem nadprumerny ridic, nechavam to zapnute. 
(Ano, mohlo by to byt lepsi)
J.

On 21.01.2022 9:55, Aleš Procháska wrote:
> To by mě zajímalo, kdy by platil pokutu kdyby to brzdění způsobilo nehodu. Mně takhle auto pravidelně posílalo do svodidel na levobřežním nájezdu na Hlávkův most v Praze, napoprvé mě to překvapilo a chybělo tak deset centimetrů. Taky jsem si říkal, jestli by ten blatník vyměnili v záruce, protože si to auto vlastně způsobilo samo :-)
>
> Aleš Procháska
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Radek Benedikt
> Sent: Friday, 21 January, 2022 09:33
> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: [OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut
>
>>>> Dalsie pipanie, co ma vie riadne vystrasit, uz som to asi pisal, je
> BRZDIT!!!
> Bud rad ze to jen pipa, ja se občas motam okolo automotive a podlehl jsem blahove nabídce sednout si za volat blize neurceneho prototypu GTcka. Na mape byla cesta rovne, dlouhodobe se tam něco dělalo, tak silnicari vybudovali korektni plnohodnotnou cestu, ani na ni nedali rychlostni omezeni. A aby jim tam nikdo nevjel na staveniste, tak tam dali barieru na puvodni trasu. Auto si reklo, cesta je rovne, je tam prekazka a zahajilo nouzove brzdeni. A umelo brzdit, vzhledem k tomu, ze mam poškozenou pater, tak jsem byl rad ze jsem z toho vylezl.
>   
>>>> No a potom pipanie nezapnuteho pasu asi od rychlosti 15km/h. OK, ja
>>>> sa
> zapinam poctivo, ale obcas aj pri manevrovani pri garazi zapipa. Ono nejde o to, ze o nic nejde, ale sa zlaknem a musim kuknut na displej, teda nepozeram kam idem. Alebo vezmem niekoho, vyrazime, on sa triafa s pasom a pipame.
> Alfa souseda z garazi nezapnuty bezpecnostni pas ridice vyhodnoti jako bezpecnostni zavadu a motor prejde do nouzového rezimu s limitem 40 km/h.
> Byl s tim v servisu, ze mu to občas nechce jet vic nez 40 km/h a servis se dost natrapil, nez tu "zavadu" lokalizoval.
>
> Radek (benedikt2hw.cz)
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


-- 
Jindroush <jindroush na seznam.cz>



Další informace o konferenci Hw-list