kviz na piatok: DA prevodnik

Čtvrtek Leden 20 21:32:18 CET 2022

Otázka je, jak to ty převodníky mají se šumem. Jestli se s ním (a s
nějakým průměrováním) počítá, pak dva paralelní převodníky mají smysl.
Jejich hodnoty se sečtou a pokud se kvůli přesnosti průměruje, dá se
průměrovat poloviční dobu, případně jen z těch dvou hodnot. Něco se tím
získá, ale asi celý jeden bit ne.
Měl jsem takovou aplikaci pro měření teploty se silabsem a s 12 bitovým
převodníkem v něm. Signály se mi nechtělo zesilovat, vycházelo 0,18 st.C
na dílek. Průměroval jsem z 2048 měření a nestačil jsem se divit,
desetinu stupně to ukazovalo stabilně. Linearitu takto získaných dílků
jsem nezkoušel.

Anděl