Re: Můstek chcípá

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Leden 19 20:41:28 CET 2022

Děkuji, ten DS je moc pěknej, podrobnější než jsem před tím našel.
Např. tam řeší, že pro odporovou zátěž můžou všechny verze dávat trvale
průměrně 2 A, s kondenzátorem jen 1,6.
Pak pro všechny verze takové běžné věci, jako Ifrm 10A a Ifsm 50 A pro
půlsinusovku, graf Forward characteristics.
Předmětný můstek je z diod na 600 V a výrobce garantuje použitelnost na
usměrňování 250 Vrms.

Aby člověk nemusel pracně počítat s Ifrm a zajistit jeho nepřekračování
při živení filtračního C, výrobce udělal pár kombinací R a C pro různá
napětí a těch 1,6 A z výstupu. Takže když chci usměrňovat 250 V, musím
použít nejen správný můstek (ne třeba 40voltový), ale i kondík max. 400µ
a zajistit odpor zdroje min 12 ohmů. Dobré vědět, když chcete postavit
320W spínaný zdroj se vstupem 200-250 V.
Když ale chci postavit zdroj se vstupem 20-40 Vef o příkonu 32 W, stačí
libovolný z uvedených můstků, C může být do 3,1 mF a R od 1R6.
Nebo se mýlím a do toho zdroje nesmím dát jiný než 40V můstek?
Mýlím se, i když všechny verze mají stejnou Forward characteristic a
stejný Ifrm?

Co jsem čekal?
Nějaké vtipné detaily o výrobě, třeba jak by se tam dostalo něco, co by
pak dokázalo rozpuknout pouzdro, když elektricky není k dispozici výkon
ani energie k takovému efektu.

PH