RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Leden 19 12:57:47 CET 2022


Nevím, jak u konkurence, ale u Audi musím šlápnout na brzdu, aby se tlačítko vůbec pokusilo startovat. Navíc má dvě polohy, první je jako otočení klíčku do polohy 1, druhá start. Když nechci start, nešlápnu na brzdu a auto jen ožije. Osobně si myslím, že tento systém bude mít většina aut.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Holec Jiří
Sent: Wednesday, January 19, 2022 12:39 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

No tady vidím problém v tom tlačítku, u spínací skříňky nechám kliček v poloze zapnuto a vesele si startuju klikou, tlačením. U tlačítka jak se začne od kol motor a tím pádem i alternátor točit, muže už být energie tolik že se pokusí vysunout pastorek startéru, teda pokud jiná elektronika nečte z vačky nebo odjinud už se točím, nevysouvej.

 

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Wednesday, January 19, 2022 12:23 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

 

Rozjedu se z kopečka, zařadím vhodný převodový stupeň a za opatrného pouštění spojky otočím klíčkem (zmáčknu tlačítko), jako bych startoval. Jak řídící jednotka pozná, že motorem točí setrvačnost auta a ne startér? (při baterce vybité natolik, že motorem neotočí, ale na krmení ostatní elektriky má síly dostatek) 

 

Jakub Šerých

 

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> > On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, January 19, 2022 11:09 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

 

Při startování startérem je všechno směrované pro start motoru. Různé "předvstřiky, obohacení, nastavení různých klapek" a já nevím jakých ještě dalších režimů, včetně relativně přesných otáček startéru. Prostě řídící jednotka těsně před a při startu motoru ví, že probíhá start a dělá všechno pro to, aby to bylo OPTIMÁLNÍ a aby nedošlo k nějakému hazardnímu stavu. 

 

Při startu přes převodovku jednotka neví, že se startuje a může dojít k nějakým nestandardní stavům. Umocněné to může být tím, že je malé napětí na akumulátoru pro činnost řídící jednotky, pro zapálení směsi atd... 

Tohle samozřejmě neplatí u starých aut jako je š120 atd.. 

 

Zkoušel jsem jednou při jízdě z kopce s vypnutým motorem nastartovat na čtyřku ve snaze ušetřit baterií... bez problémů to naskočilo ale v zápěstí se rozsvítilo grilované kuře. Už to dělat nebudu. Octavia 3 TDI



středa 19. ledna 2022 AZe <aze na seznam.cz <mailto:aze na seznam.cz> > napsal(a):

	To je možná myšleno tak, že auto při roztahování delší dobu nechytne a pak by k tomu (snad) mohlo dojít.

	Při starování startérem by se to asi tak dlouho netrápilo. Ale pokud to při roztahování chytne hned, asi nic nehrozí. Nevidím rozdíl v roztáčení motoru přes převodoku a pomocí startéru, tedy pokud se s tím zachází slušně a nezařadí se tam zpátečka...

	aze

	 

	From: Petr Zahradník <mailto:clexpert na clexpert.cz>  

	Sent: Tuesday, January 18, 2022 9:36 PM

	To: HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>  

	Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

	 

	Autům nerozumím a toto vlákno ani nesleduji. Jen náhodně jsem otevřel. To zničení katalyzátoru, co jsem slyšel, se má tak, že když auto tlačíš, může se do katalyzátoru dostat palivo. A to potom může shořet a tím zničit katalyzátor.

	 

	Petr Zahradník, počítačový expert

	e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz> 

	mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

	http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz> , http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz> 

	Petr Zahradník, Computer Laboratory

	Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

	 

	From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> > On Behalf Of Jan Kuba
	Sent: Tuesday, January 18, 2022 6:20 PM
	To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
	Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

	 

	Myslím, že hlavní důvod je katalyzátor, nebo obecně filtr pevných částic a nějaký nestandardní stav při tom roztlačování.

	Alespoň jsem to někde zaslechl..

	 

 <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 

Bez virů. www.avast.com <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>  

	 

	út 18. 1. 2022 v 17:52 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz <mailto:jirry na centrum.cz> > napsal:

		Jsem téhož názoru. Podle mě, pokud startovací aku neotočí motorem, ale 
		uživí zapalování, nemůže ničemu uškodit, když se motor roztočí přes kola.
		
		Spíš myslím, že je to obecný trend přimět lidi, aby při jakémkoli 
		problému platili za servis. Myslím si taky, že když má auto startování 
		čudlíkem, nic jako roztlačení už stejně nepůjde, protože povel pro start 
		se může dát jen se zmáčknutou spojkou.
		
		Jinak ze života: Zrovna nedávno kolegovi oddělali motor v autě tím, že 
		ho tlačili. V servisu. Ne roztlačovali, jen tlačili po dílně. Už se asi 
		nedozvíme detaily, ale nejspíš autem cukli se zařazenou rychlostí, ale 
		na špatnou stranu, motor se otočil v protisměru, přeskočil rozvodový 
		řetěz a při prvním nastartování bylo vymalováno. To ale není obecný 
		problém, jen šlendrián motorů TSI, které mají napínák rozvoďáku z 
		naprosto žalostného materiálu. Výrobce ušetřil 50 Kč, kolega provařil 
		100 tisíc. Co dodat, prostě Škoda :-/
		
		JMN
		
		
		Dne 18.01.2022 v 16:47 Jan Waclawek napsal(a):
		> A ja som zase tomuto nikdy neporozumel. Teda s vynimkou tej automatickej
		> prevodovky, tomu rozumiem.
		>
		> Ved ten starter tiez nerobi nic ine iba toci tym motorom. To sa neda do
		> riadiacej jednotky dopisat, ze if ((motor sam nebezal) and (motor sa
		> hybe)) then tak_sa_asi_startuje()?
		>
		> wek
		> _______________________________________________
		> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
		> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
		> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
		_______________________________________________
		HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
		Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
		http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

	
________________________________


	_______________________________________________
	HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
	Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
	http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

 

Odesílatel zprávy si vyhrazuje právo, pod sankcí neplatnosti, uzavírat smlouvy pouze v písemné formě, přičemž za písemnou formu je považována pouze forma listiny opatřená podpisy oprávněných zástupců smluvních stran, případně její elektronicky konvertovaná podoba. Žádná jiná forma ujednání nemůže být považována za platně a účinně uzavřenou smlouvu a obsah tohoto emailu není možné považovat za návrh na uzavření jakéhokoliv smluvního vztahu. Odesílatel zprávy dále vylučuje přijetí jakékoliv nabídky pouhým chováním jakékoliv smluvní strany, zejména poskytnutím nebo přijetím plnění.

 

Jakákoliv skutečnost, která by mohla vyplynout ze sdělení obsaženého v tomto e-mailu, nemůže být brána za závazný příslib plnění, který by zakládal povinnost odesílatele zprávy uzavřít smlouvu, nemůže být brána za vzdání se práva či prominutí dluhu ze strany odesílatele zprávy, a to až do doby, dokud nebude stvrzena písemně v listinné podobě a opatřena podpisem oprávněného zástupce odesílatele zprávy.

 

Odpověď adresáta na nabídku odesílatele zprávy s jakýmkoliv dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky na uzavření smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky. Odesílatel zprávy vylučuje modifikovanou akceptaci nabídky.

___________________________________________________________________________________________

 

The message sender reserves the right, under penalty of nullity, to conclude the contract in writing; the written form is considered the only form of instrument to be signed by authorized representatives of the parties or its converted form electronically. No other form of arrangement cannot be considered as validly and effectively contracted and content of the email cannot be considered as a proposal for the conclusion of any contract. The message sender also precludes the adoption of any offer simply the behavior of any contracting party in particular the granting or taking of performance.

 

Any fact that could arise from the communication contained in this e -mail cannot be taken as binding promise of transaction, which required the sender to contract or cannot be taken as a waiver or debt forgiveness by the sender of the message until it will be confirmed in writing in paper form and signed by an authorized representative of the message sender.

 

Reply of the message sender with any amendment or variation is not accepting the offer to conclude a contract, even if not substantially alter the terms of the offer. The message sender excludes modified acceptance of the offer.

 




Další informace o konferenci Hw-list