Bipolární kondenzátor

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Leden 18 15:21:57 CET 2022

Díky jednomu členovi zdejší konference jsem získal starsi zesilovac (TW140
Studio). Zatím jsem ho promeroval bez zapnutí a zda se v pořádku. Ale asi
to bude chtit vyměnit pár kondenzátoru kolem výkonových rezistoru kde se
soustřeďuje dost tepla. Sice jsem je měřil a zdají se podle mereni OK, ale
jeden se mi nezdá na pohled a kdo ví jak na tom budou s parametry až se
okoli zahreje... Nabídka axiálních kondenzátoru je dost omezena nehledě na
cenu, ale radiální se tam do toho místa zrovna moc nehodí. Ještě bych
vyměnil asi 3 kondenzátory v signalove cestě (1uF a 5uF) pro jistotu (ty už
budou radiální, axiální nejsou, ale když někdy budou tak bych je z
estetického hlediska vymenil). Ne, nechci z toho dělat superhifi a
upravovat zapojení (chci to nechat tak jak to je) jenom se mi zdá, že by to
mohlo být ku prospěchu, když už budu dělat objednávku na ty ax. Ale 1uF
mají jenom "bipolarni". Bude to něčemu vadit? Je to C21 v předzesilovači na
gramofon, který hodlám využívat. Je dost možné, že ty malé kondenzátory
budou v pořádku, ale vzhledem k tomu, že to uz budou jenom korunove položky
tak pro jistotu abych je měl kdyby něco.

Schema zde:
http://www.teslatron.pjweb.cz/obrazky-filemanager/transiwatt140/transiwatt_140.png

Pak uvidím jak to bude hrát a podle toho budu postupovat podle okolností.
Jinak kondenzátory typu "hovna" nejsou pouzity.

Děkuji
MG