Re: Jak odpájet eMMC BGA z RPi CM3.

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Leden 18 14:44:27 CET 2022

Omatlal bych to fluxem a prohřál horkovzduchem. Jen bacha na to, aby desku
neopustilo i něco jiného, odfouknout si nějaký kondenzátor bývá docela
jednoduché a jestli jsem našel správné fotky, tak ono nějaké SMD smetí je v
daném míst i na rubu, tak to nepřehánět s teplotou.

A k těm odporům - pokud by měly zafungovat jako pojistka, tak je to v tu
chvíli zbytku desky už stejně dávno srdečně jedno :)

Nulové odpory klidně "kuličkovat", pokud je to jednodušší. Osobně místo nich
většinou dávám tenký cínovaný drátek třeba vytažený z jedné žíly klasického
šedivého "páráku" nebo nějakého podobného tenkého nebo ještě tenčího lanka,
ty kuličky se podle tvyru plošek a síly masky občas nechtějí slévat. Stačí
drátek položit na plošky, přejet pájkou a po vychladnutí s citem buď
pinzetou ukroutit, nebo odříznout skalpelem. Samozřejmě bacha na to, aby
člověk neříznul moc hluboko a v případě kroucení neutrhnout plošky, já je
odkrajuju.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin na hanek.net>
To: "Konference HW news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 18, 2022 2:10 PM
Subject: Jak odpájet eMMC BGA z RPi CM3.

Dobrý den,
koupili jsme Raspberry Pi Compute module 3, abychom zjistili, ze
potřebujeme verzi Lite, bez eMMC flash pameti.
Takze je chci predelat na verzi Lite. Porovnanim jsem zjistil, ze se
lisi tim, ze chybi ta pamet, dva odpory presadit a 4 nove nulove odpory
osadit. V podstate jde o vyvedeni rozhrani pro eMMC na konektor.
Jak jednoduse odpajet tu BGA flash pamet? Muzu na to pouze fouknout
horkovzduchem? Nebo je to nutne nejak predehrat?
A druha vec, muzu misto nulovych odporu jen propojit plosky cinem? Asi
bych nemel, on ten odpor muze zafungovat jako pojistka, ne?

--
Martin Hanek