Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Úterý Leden 18 09:59:21 CET 2022


Jestli tomu dobře rozumím, tak Tesla umí používat stejné dráty pro AC i DC 
dobíjení. Kdežto CCS, tedy ostatní evropská auta na to máji zvlášt dráty. 
Jedny vedou do palubní AC/DC nabíječky a druhé rovnou na póly baterek (s 
příslušným stykačem atd.).

Nicméně, nedávno jsem se pokoušel hledat, jak přesně funguje ta DC 
komunikace. Čekal jsem, že to bude někde normálně dostupné, ale houby. 
Jediné co jsem našel, jsou odkazy na normy. Ale (imho zbytečně) zabité 
paywall. Nebo jsem se blbě díval a je to někde do rozumné hloubky dostupné 
čtení?

Tak nějak mě totiž napadlo, že pokud se ta baterie skutečně připne 
"naprudko" pro dobíjení, tak by se mohla stějně ochotně připojit i pro 
případné výbíjení. Pokud tam na todle není vyloženě myšleno, že je to nežádoucí.

Spíš mě to zajíma akademicky, jaké to má možnosti.


Dne 15. 01. 22 v 12:32 Petr Labaj napsal(a):
> Tak sorry.
> Mně to video přišlo dobré a poučné. Nikdy jsem otevřené e-auto neviděl, 
> navíc v tak hezky postupně skládaném stavu.
> Bylo tam pro mě i pár překvapení. Třeba že pokud se připojí ta Teslácká 
> nabíječka, tak snad vůbec nejde přes ty měniče v nabíječkové bedně, ale 
> jde přímo na kontakty baterky. A taky současně na vstup měničů pro motory. 
> Přijde mi to skoro trochu nebezpečné a umožňující sabotáž.
>
> Mrzí mě, že jste strávil zbytečnou hodinu. Já jsem to považoval za dobře 
> strávenou hodinu.
> A určitě shlédnu i jeho další videa, kde má rozebrané Teslácké motory.
>
> PL
>
> *********************
>
>
-- 
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/
-----------------------------------------------------------------
"Maybe one day you will learn that your way is not the only way."
                                         Opher [StarGate: The Nox]



Další informace o konferenci Hw-list