Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Leden 17 18:23:27 CET 2022


Našel jsem jejich označení, 44SMB328-32650. Lithium Battery for Solar Street Light, Lithium-Iron-Phosphate Cell, a měly by mít 6Ah.
Takže asi snášejí mráz. Ale v blocích baterií Tesla jsou chladicí/ohřívací pásy s kapalinou, takže se to asi před cestou v mrazech ohřeje.
aze

From: AZe 
Sent: Monday, January 17, 2022 5:46 PM
To: HW-news 
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Zajímavé je, že články LiFePo fungují i v zimě. Nevím tedy přesně, jak se změní kapacita, ale mám je v čínských světlech na zahradě s FVP asi 10W a svítí, i když mrzne. Původně jsem si myslel, že tam mají LiIon, chtěl jsem tam nějaké přidat, ale jsou tam buď 1 nebo 2 větší buřtíky LiFePo.
aze

From: Jan Kuba 
Sent: Monday, January 17, 2022 4:28 PM
To: HW-news 
Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

To sedí, mám koptérku na 1x18650 a když bylo venku -5 stupňů Celsia, tak to za 3 minuty šlo jako šutr dolů. 
Dokud měl článek pokojovou teplotu , letělo to, ale jak to venku vychladlo konec.

Vůbec jsem si to neuvědomil. Pak jsem zkoušel nabitý článek ochladit  v ledničce a opravdu to nedává proud.
Hodně se zvedne vnitřní odpor.  Plně nabitý článek LGABHE21865 2,5Ah  při - 10 stupních celsia  při zátěži 6A má jen 3,1V.
A mám takový pocit, že když jsem článek takhle trápil, že se mu něco stalo, protože má sice stále kapacitu, ale 
nadměrně se zahřívá při nabíjení 1A.

Našel jsem na webu, že nabízejí 18650  Li-Ion pro nízké teploty.

     Bez virů. www.avast.com  


po 17. 1. 2022 v 14:38 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

  Opravdu?
  Mám pocit, že jsem kdysi četl, že někde v mrazech baterky temperujou.
  LiIon moc nemilujou teploty pod nulou. Tak nějaké to minimální topení 
  aspoň na 0+ by tam mohlo být.
  A asi by to zas tak moc nesežralo (pokud to není zrovna v zimě na Sibiři).
  Pokud samovolně zmizne 1% denně, tak to temperování možná může být i 
  energeticky pozitivní, protože pak toho nebude mizet tolik jako v mraze.

  PL

  ********************

  Dne 17.1.2022 v 7:03 Pavel Urbančík napsal(a):
  > Když auto stojí venku, tak nic zásádního se neděje. Tedy zatím jsem si
  > nevšim že bych jej přistihl při samoohřevu baterky.
  > Říká se že za den cca 1% ztráta, což může být klidně jen vlastní odběr
  > elektroniky a samovybíjení.
  >
  > Jinak auto je ideální před vyjetím z domu dát natopit, ohřeje i baterku,
  > obojí ze sítě a nezkracuje dojezt.
  > Samotný ohřev při začátku cesty bych hádal tak na 4-5kWh, o tolik bere na
  > 100km víc, než se vše prohřeje.
  >
  > Pavel
  >
  > -----Original Message-----
  > From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zdenek
  > Sent: pondělí 17. ledna 2022 6:39
  > To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
  > Subject: RE: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
  >
  > Když se tu psalo o chlazení akumulátorů během nabíjení, tak si vzpomínám, že
  > jsem někde četl, že se v zimě naopak musí zahřívat, aby měla optimální
  > teplotu.
  > Znamená to trvale, i když se auto nepoužívá?
  > Kolik to může spotřebovat energie, když třeba parkuje týden na horách?
  >

  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220117/0054c4d6/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list