Re: OT Čím vrtat do smaltovaného plechu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Leden 16 01:37:37 CET 2022

Dne 15.1.2022 v 23:29 Petr Labaj napsal(a):
> No pokud pan Hudeček nebude vrtat topení všem na sídlišti, tak podle mě
> klidně vyhoví i běžný černý HSS vrták bez kobaltu.
> Bude stát čtvrtinu, a hlavně ho snadněji sežene.
>
> PL

To nepochybně, pokud umí dobře brousit vrtáky a má hafo času na hraní,
vystačí si i do běžné oceli s obyčejnou rychlořezkou. Třeba do nerezu už
to ale tak easy není.

<nostalgie>
Mám za sebou mimo jiné i učňák na téma frézař-zámečník a vrtáky jsem se
naučil brousit někdy před 50 lety. Nicméně mi to k srdci nepřirostlo, a
pokaždé, když si teď beru broušený HSS-Co5, tak si nadávám do starých
chujů a lakomců, že mě to nenapadlo dřív.
S přibývajícím věkem tak nějak pozoruji, že mi ubývá ochoty šetřit na
věcech, které mi můžou zjednodušit život, takže zaplatit něco navíc za
usnadnění práce mi nevadí. Na stará kolena jsem si pořídil i vercajk od
Knipexu, modrého Bosche, na zahradu Stigu apod. Nestálo to pár korun,
ale tak nějak mě to nesere. Do hrobu jde každý s holou prdelí.
</nostalgie>

jf