RE: OT Čím vrtat do smaltovaného plechu

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Sobota Leden 15 19:23:41 CET 2022

Co si tak pamatuju byvaly nektere ty plechy pekelne tvrde.
Na smalt jednoznacne nejaky vrtak na keramiku, ale ty vetsinou nemaji zase
radi plechy, takze nejlepe necim tu keramiku odstranit - diamantova
freza/brousek nebo tak neco :)
Asi bych vzal HSS Cobalt treba  Irwin byva slusny nebo Alpen - mimochodem ty
jsem kdysi koupil v Hornbachu a dodnes slouzi. Vzit podle ceny. Pokud to
pujde nemusi to byt super drahy vrtak.
Pokud pokus selze, tak uz jen nejake slinute karbidy, ale to je raketa a
mrcha na rucni vrtani. To bych skoro radsi palil tim laserem :)
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Saturday, January 15, 2022 6:34 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT Čím vrtat do smaltovaného plechu

:-)
No spíš už byly tupý dávno před tím. Je to nějaká sada tak 10 ks za 100 Kč
před 10+ lety. Vlastně mám dojem, že do Fe s nima nikdy moc vrtat nešlo.

Takže bych si chtěl koupit pár ks nějakých vhodných na ocel.
Čímž se vracím k původní otázce, Co mám říct prodavačovi v železářství, když
chci vhodné vrtáky?

PH