OT: VLANs bylo Re: mikrotik - jak oddelit pevne site?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Leden 14 14:09:42 CET 2022

V tom případě moje rada zní, doma nic nenastavujte, do firmy si zaplaťte
síťaře, který se na to podívá, navrhne řešení a případně i nastaví. Stačí se
poptat třeba na root.cz, určitě se někdo najde. Bez hlubší znalosti sítě se
nedá radit a bez zkušenosti s VLANama to pravděpodobně nebude dobře
nastavený.
Ono to vypadá jednoduše a ve své podstatě to jednoduchý je, ale samotný
VLANy jsou naprosto k ničemu, když pro ně není nastavená celá síť.

PS: Pokud si tam pozvete opravdu profíka, připravte se, že první rada bude,
ať vyhodíte TPLinky, Dlinky a podobný zvěrstva.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Friday, January 14, 2022 1:51 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: VLANs bylo Re: mikrotik - jak oddelit pevne site?

Doma mam router s OpenWRT, NAS server Synology, kameru nahravajici na NAS,
teplomer co posila do Internetu, pocitace pres LAN, a na WiFi tiskarnu,
mobily a tablety.
WiFi pro navstevy umi sam router. Kamere jsem nastavil spatnou branu, aby se
nikam nedostala. Ale asi by to umela obejit. Leda ji blokovat odchozi
spojeni do WAN na routeru.
Kdyz dam kameru do VLAN, tak bych musel resit jeji pristup na NAS (mozna se
pripojuje NAS na ni, to ted nevim). Takze bych si asi moc nepomohl.

A co treba v male firme?
WiFi pro hosty umi UniFi SDN controller s AccessPointy, kde je kompletne
blokovany pristup do lokalni site.
Napriklad kamery a tiskarny do VLAN by sly. Staci jedna VLAN nebo dve?
Jenze ty tiskarny treba skenuji a ukladaji pres SMB na firemni server nebo
posilaji mailem. Kdyz je dam do VLAN, tak to musim zase nejak nastavit nebo
ne?

Z toho co jste napsal nejsem moc moudry, budu muset nastudovat terminologii.

Martin Hanek